Reis en eerste indrukken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diny en Kees Lambalgen - WaarBenJij.nu Reis en eerste indrukken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diny en Kees Lambalgen - WaarBenJij.nu

Reis en eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Diny en Kees

22 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heenreis
We zien weinig van de vele landen waar we overheen vliegen op de heenweg omdat we of boven dichte wolken zitten of in de nacht. Alleen de besneeuwde bergen van Afghanistan zijn zelfs in de nacht duidelijk te zien en wanneer we boven Australië zitten kunnen we ook de op de planeet Mars lijkende rode bodem zien.
Volgende keer nemen wij trouwens (alleen voor de reis) ook een jong kind mee, want dan krijg je heel veel aandacht van Singapore Airlines en je mag steeds als eerste het eten kiezen. soms krijg je zelfs een extra plaats waar je niet voor hoeft te betalen. Het moet alleen wel een erg zoet kind zijn want we willen er zelf niet te veel werk aan hebben. Eenmaal in NZ hebben we de bagage redelijk snel en dan nog door 3 checks paspoort, bagage en nog één. Om 01.45 uur zijn we in het hotel na een taxirit door donker Auckland en wat is een douche dan héérlijk na 36 uur in dezelfde kleren.

Eerste indrukken
Eenvoudig ontbijtje in het hotel, buiten regent het met tussenpozen. Toch lijkt het niet koud. We gaan boodschappen doen en nemen paraplu en extra trui en jas mee, die al snel volledig overbodig blijken. Bij ons korte boodschappenlijstje krijgen we uitstekende hulp van diverse Nieuw Zeelanders. De receptie regelt een goedkope taxi voor onze vlucht naar Dunedin. Daarna op jacht voor een simkaartje met data. Na drie keer doorgestuurd te zijn komen we terecht bij een jongen als Arno: hij weet alles van de abbonnementen en de instellingen op de telefoon en helpt ons fantastisch (zorgt zelfs voor Kleenex voor Kees zijn bezwete hoofd). Vogelgids lukt ook na enkele doorverwijzingen en dan is het tijd voor een terrasje met goede cappuccino. Want intussen is de zon gaan schijnen en warmt het aardig op. Bij dit weer kunnen we toch de Sky Tower op met goed zicht. We gaan tot 220 meter hoogte en hebben een schitterend zicht op Auckland met daaromheen de eilanden liggend met een mooi blauwgroen gekleurde zee. Bij dit uitzicht willen we ook wel een broodje eten. We zien jonge mensen dapper met een sneltreinvaart van de toren vallen, gelukkig goed vastgemaakt..... niet ons ding. Ook kun je gezekerd over de balustrade op 185 meter rondom lopen. Doen we ook niet aan mee...
We lopen naar de havens en genieten van het uitzicht op normale hoogte. En nooit eerder moesten we zo vroeg in het jaar uitkijken voor een verbrande huid: de zon prikt en het windje is daarbij verraderlijk, maar de ligbanken zijn echter te verleidelijk. Later blijkt dit toch te onvoorzichtig en heeft Kees een rood hoofd. We een goed excuus on een Nieuw Zeelandse pet te kopen. We lopen nog door een park met gezellige uitstraling bij een universiteit dus ook hier veel jonge mensen/studenten. Dat is ook het geval in het centrum waar een leuke sfeer heerst. Het simkaartje doet het prima: de eerste foto vanuit NZ staat nu op Facebook. Gemaakt vanuit de Sky Tower.

Zo onzichtbaar de echte Kiwi's (vogels) zijn, zo overduidelijk zijn de Kiwi's in het dagelijks straatbeeld in New Zealand. Zelfs de lichten bij oversteekplaatsen van voetgangers maken het geluid van een Kiwi en of het nu Pak een Bak is of de pechhulpverlening voor gestrande voertuigen, ze hebben Kiwi in hun firmanaam. De Nieuw Zeelanders hebben zich totaal vereenzelvigd met deze kleine schuwe vogel, die overigens in 5 verschillende soorten voor komt en bijna alleen in de schemering en bij nacht te zien is. Ja ja, we hebben een vogelgids gekocht dus dit is nieuwe kennis.

• 22 Januari 2014 - 09:52

Arno:

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit voor een kleenex voor jouw bezwete hoofd heb gezord pap..

;) Arno

• 22 Januari 2014 - 11:41

Petra, Amber En Amber.:

Had toch minstens verwacht dat jullie je zouden laten vallen! Hahahaha.....
    En mooi weer dus........genieten!

• 22 Januari 2014 - 18:31

Christoph:

Verbranden, ik verlang naar een plek waar dat kan:). Hier kan je alleen maar bevriezen. Geniet van de zon, de omgeving, de familie en elkaar. Groetjes vanuit het ijskoude Zweden?

• 22 Januari 2014 - 18:31

Christoph:

Dat was geen vraag hoor. Jullie krijgen gewoon de groetjes:)

• 22 Januari 2014 - 22:15

Willem En Diny:

Wat een contrast met ons...zonder stroom en -7 in Polen! Voorlopig zal er ook geen stroom komen want veel draden hangen over de grond met een dikke laag ijzel. Dus voordat dat is gerepareerd zijn wij alweer terug in Nederland. Maar een mail via een aggregaat versturen bij kaarslicht is ook bijzonder nieuws dachten wij! Veel plezier en liefs van ons!

• 26 Januari 2014 - 21:58

Daniel:

ik vind mezelf meestal best een "erg zoet kind", mag ik dan de volgende keer met zo'n mooie 6-weekse vakantie mee? hiervoor is het afscheren van mijn baard wel bespreekbaar. :-)